Rabobank: “Met dit toernooi kunnen we samen de wereld een beetje beter maken”

Rabobank stand

Twee jaar geleden was de Rabobank al betrokken bij de Altena Cup, en ook dit jaar is de bank weer van de partij. “We vinden het mooi hoe dit toernooi zorgt voor verbinding binnen clubs in deze gemeente, maar ook nog aandacht geeft aan gezonde voeding en sport”, zegt Joan Wassink, directeur coöperatieve Rabobank Altena-Bommelerwaard. “Als maatschappelijk betrokken bank willen wij zo’n evenement graag ondersteunen. Dit deden we twee jaar geleden door te helpen met het opzetten van het toernooi, dit jaar ondersteunen we het initiatief zodat het door kan blijven gaan.”

Sport en gezondheid
De missie van de Rabobank is ‘Growing a better world together’. “Dat past erg goed bij de Altena Cup. Door aandacht te geven aan gezondheid en sport gaat het beter met mensen. Dat was dan ook een belangrijke reden om te participeren in dit evenement. Het stimuleren van een gezonde sportkantine en het bewegen van jongeren draagt er aan bij dat mensen gezond zijn en zich goed voelen. De sportkantines waren altijd ongezond, met veel vette snacks en bier, gelukkig kan het dus ook anders.”

Het sporten en bewegen zorgt er ook voor dat de jongeren fit blijven. “Voor de Rabobank maakt het niet uit welke sport er gedaan wordt, of dat nou voetbal is, of hockey of korfbal. We vinden het belangrijk dat we bijdragen aan de algehele gezondheid en sport kan daar een grote bijdrage aan leveren. Daarnaast hopen we natuurlijk dat iedereen plezier heeft met elkaar.”

Verbinding van sporters en sponsoren
De mogelijkheden tot verbinding vindt Wassink belangrijk. “De vorige keer was verbinding belangrijk. De gemeente was net gefuseerd en clubs binnen de nieuwgevormde gemeente met elkaar kennis laten maken was het grootste doel. Nu zijn we al een stap verder en vinden we het belangrijk dat die verbinding blijft bestaan en dat daar misschien ook wel mooie gezamenlijke initiatieven uit ontstaan. Daarnaast is het natuurlijk altijd goed om te zien dat er meerdere bedrijven zijn die dit evenement sponsoren. Er is duidelijk een breed gemeenschappelijk draagvlak, waarmee we samen dit toernooi kunnen dragen. Op deze manier maken we met z’n allen de wereld een beetje beter .”